Veelgestelde vragen

Ontdek hier de meest gestelde vragen en antwoorden over onze bieren en de brouwerij. 

Brouwzaal De Halve Maan

Algemeen

Wat zijn de openingsuren van de shop?

De shop is iedere dag open tussen 11u en 17u. 

Welke betaalmethoden aanvaarden jullie?

Je kan betalen via Cash, Visa, Mastercard, Maestro, Ideal en Amex. 

Is de brouwerij toegankelijk voor personen met een rolstoel?

Enkel het terras en de giftshop liggen op straatniveau. Om de brasserie te bereiken, dienen er 8 traptreden genomen te worden. De rondleiding is niet toegankelijk, er zijn 220 treden en door het oude gebouw, is het niet mogelijk om de nodige aanpassingen uit te voeren.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Wij hebben geen eigen parking, maar er zijn verschillende parkeermogelijkheden in de buurt: 

  • Site Oud Sint-Jan in Zonnekemeers (op 200m van de Huisbrouwerij) 

  • Interparking Katelijne in de Katelijnestraat (naast Novotel) 

  • Interparking Station (op 10 minuten wandelafstand) 

Is er mogelijkheid tot gratis Wi-Fi?

Er is wifi aanwezig. Je kan verbinding maken met het netwerk HalveMaanfreeWifi; er is geen wachtwoord vereist.

Bezoek

Kan je een rondleiding volgen in een andere taal dan de standaardtalen (NL,FR en ENG)?

Enkel bij privé rondleidingen kan er op voorhand optioneel ook een Duitstalige gids aangevraagd worden.

Mogen honden mee op rondleiding?

Het is niet mogelijk om honden mee te nemen op rondleiding, ze zijn wel welkom in de brasserie. 

Organiseren jullie ook privé rondleidingen?

Privé rondleidingen zijn mogelijk op aanvraag via het emailadres info@halvemaan.be

Kan ik na mijn bezoek bier kopen?

In de giftshop kun je naast souvenirs, de verschillende bieren verkrijgen.

Wat is het verschil tussen een standaard rondleiding en de XL tour?

De XL tour is hetzelfde als de standaard rondleiding, maar bevat een proefsessie van drie verschillende speciaalbieren na de rondleiding. Je krijgt alle tips & tricks over bier inschenken en drinken in de authentieke kelder van de brouwerij. Deze rondleiding duurt een 90-tal minuten en kost 26 euro. 

Kan ik tickets voor de rondleiding online bestellen of ter plaatse?

Er wordt aangeraden om de tickets online te bestellen, via ons reservatiesysteem. Je kan ze ook bestellen in onze giftshop of telefonisch op het nummer +32 50 44 42 25. 

Kan ik minder dan 48u op voorhand mijn tickets nog wijzigen of annuleren?

Neen, spijtig genoeg is het dan niet meer mogelijk om je reservering nog te wijzigen, annuleren of terug te betalen. 

Wat is de prijs van een brouwerijbezoek voor kinderen?

Voor kinderen gelden de volgende tarieven: 

  • 0-5 jaar: gratis (geen drankje inbegrepen) 
  • 6-15 jaar: €8,50 per kind (softdrink inbegrepen)
Hoe ziet een brouwerijbezoek eruit?

De reis begint in de huidige brouwzaal waar de verschillende bieren gebrouwen worden. De tocht gaat verder langs het museum en de vele verdiepingen met brouwinstallaties die de laatste eeuwen gebruikt werden door de brouwersfamilie. Eens boven heb je een uniek panoramisch uitzicht over Brugge. Wanneer je enkele ketels en tonnen verder weer beneden komt, word je beloond met een ongefilterde Brugse Zot Blond, Dubbel of Straffe Hendrik Tripel in de brasserie! 

Kan ik mijn tickets voor de rondleiding nog wijzigen?

Je kan je tickets kosteloos wijzigen tot 48u op voorhand.

Kan ik mijn tickets voor de rondleiding annuleren?

Je kan je tickets annuleren tot 48u op voorhand, er is wel een administratieve kost van 10 euro per terugbetaling.

Bieren

Hoe lang kan ik Straffe Hendrik Heritage bewaren?

Straffe Hendrik Heritage kunt u 10 jaar bewaren. De smaken evolueren doorheen de jaren.

Kan ik Brugse Zot verkrijgen op mijn evenement?

Alle info over onze tapinstallatie en tagwagen voor jouw evenement vind je op onze pagina tapverhuur.