14 oktober 2025

Sportzot is opnieuw partner van De Warmste Week

Brouwerij De Halve Maan zet ook dit jaar haar schouders onder De Warmste Week van VRT. De brouwerij vlamt mee met haar alcoholvrije bier Sportzot en wil na hun succesvolle actie van vorig jaar opnieuw een warme impact hebben. 

Officiële partner van De Warmste Week

Ook al trekt De Warmste Week dit jaar niet naar Brugge, toch is de Brugse brouwerij dit jaar trotse partner van dit solidariteitsinitiatief. De nieuwe locatie in Genk ziet de brouwerij als een opportuniteit. Zo reiken ze de hand naar de Limburgse horeca om samen initiatieven te nemen ter ondersteuning van de goede doelen.

Het centrale thema ‘onzichtbaar ziek zijn’ raakt velen, vaak zonder dat de buitenwereld het ziet: “Het thema van dit jaar wil ervoor zorgen dat iedereen, met zijn ziekte, volwaardig kan deelnemen aan de samenleving.” zegt Xavier Vanneste, zaakvoerder van Brouwerij De Halve Maan. “Daarom willen wij als brouwerij dit thema mee omarmen en helpen om er aandacht voor te vragen. De Warmste Week is een prachtig initiatief dat mensen verbindt, en dat gevoel van verbondenheid ligt ook in het hart van onze Belgische biercultuur.”

Samen vlammen voor het goede doel: de Brugse Kerstloop

Dit jaar versterkt De Halve Maan haar samenwerking met de Brugse Kerstloop, een vaste waarde in het Brugse winterlandschap. De Kerstloop brengt jaarlijks duizenden deelnemers en toeschouwers samen voor een warm, sfeervol en solidair moment in het hart van de stad. Voor elke inschrijving gaat €1 rechtstreeks naar het fonds van De Warmste Week. Inschrijven voor dit mooie initiatief kan via de website van Sportzot. 

“De Brugse Kerstloop is het voorbeeld van hoe mensen zich samen inzetten voor een goed doel,” zegt Xavier Vanneste. “Als Brugse brouwerij zijn we trots dat we dit initiatief al jarenlang mogen ondersteunen, en dat we het dit jaar nog meer in de verf kunnen zetten in het kader van De Warmste Week. Samen lopen we warm voor wie het nodig heeft.”

Een warme oproep aan hun klanten

Brouwerij De Halve Maan nodigt daarnaast ook haar horecapartners in heel Vlaanderen en Brussel uit om samen initiatieven op te zetten voor De Warmste Week. Met Sportzot als verbindend symbool, ondersteunt de brouwerij hun acties met promotiemateriaal en communicatietools. Zo wil De Halve Maan helpen om samen met haar community de warmte verder te verspreiden, van café tot sportclub, ongeacht welke regio.

Daarnaast worden ook diverse acties uitgewerkt met supermarkten in Vlaanderen ten voordele van De Warmste Week. Deze zullen vanaf midden november uitgerold worden.

De Warmste Brouwerijbezoeken

Tot slot neemt De Halve Maan opnieuw deel aan de Warme Brouwerijbezoeken. Een actie die wordt georganiseerd door verschillende Belgisch brouwerijen samen. Dit jaar openen wij uitzonderlijk de deuren van onze bottelarij, waar een uniek bezoek gecombineerd zal worden met een speciale degustatie van onze heerlijke bieren. Een warme beleving met impact. Vorig jaar werd het Warmste Brouwerijbezoek voor het eerst in leven geroepen en bleek het een enorm succes: 29 deelnemende brouwerijen zamelden een bedrag van €41.760 in voor De Warmste Week.