• Webshop: Kan ik mijn bestelling nog annuleren na betaling?
    Als consument heeft u het recht om af te zien van uw aankoop: dit moet binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het pakket gebeuren. Gelieve contact op te nemen met onze klantenservice via info@halvemaan.be.

    De kosten van de retournering en van het product worden teruggestort van zodra wij het pakketje ontvangen. Het product moet in de originele verpakking teruggestuurd worden en dient ongebruikt en onbeschadidgd te zijn. Een retourzending gebeurt op eigen risico.

    Pas op: niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd. Bij ongegeronde reden om het pakje te ontvangen, zullen deze opgeslagen worden op uw kosten en risisco. 
  • Welke betaalmethoden aanvaarden jullie?
    Bij ons kunt u op de volgende manieren betalen: cash, Visa, Mastercard, Maestro of Ideal. 
  • Produceren jullie ook glutenvrije bieren?
    Onze bieren en huiswijn zijn helaas niet glutenvrij. 
  • Werken jullie als brouwerij mee aan een duurzaam klimaat?
    Ook wij proberen ons steentje bij te dragen. Sinds 16 september 2016 is onze unieke bierpijpleiding een feit. Ons bier stroomt over een afstand van 3.2 km van de brouwerij in het centrum van de stad tot in de bottelarij. Dit unicum kwam er niet enkel om het zwaar vrachtwagenverkeer uit de stad te weren en de ecologische voetafdruk te verkleinen maar ook om de productie te bewaren waar het al die jaren al hoort, de brouwerij is al meer dan 160 jaar op het Walplein gevestigd.

    Daarnaast letten we ook zeer sterk op ons energieverbruik. We hergebruiken bijvoorbeeld energie door warm water te recupereren. Hiernaast proberen we onze afvalberg zo klein mogelijk te houden mede door weinig voedsel te verspillen alsook door de verpakkingen te beperken bij onze leveranciers.
  • Kan ik na mijn bezoek enkele flesjes bier kopen?
    Naast souvenirs zijn er ook flesjes bier te verkrijgen in onze giftshop.
  • Kan ik bier kopen via een online webshop? Zo ja, naar welke landen verzenden jullie?
    U kunt via de webshop geschenkverpakkingen met bier kopen, maar deze worden enkel binnen België verstuurd.

    Indien u gewone flesjes bier wenst te kopen, kunt u gerust een mailtje sturen naar info@halvemaan.be om na te vragen in welke supermarkten in uw buurt u ons bier kunt verkrijgen. 
  • Nog vragen?
    Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren vie e-mail op info@halvemaan.be, of telefonisch op het nummer +32 50 44 42 25. 
  • Webshop: Naar welke landen verzenden jullie producten?
    Wij versturen onze producten wereldwijd, behalve bier: dit verzenden we enkel binnen België. Meer info over de levertijd en verzendkosten kunt u terecht bij 'Verzenden & retourneren" onder Webshop. De leveringskosten verschillen volgens bestemming.
  • Webshop: Hoeveel bedragen de verzendkosten ?
    Alle informatie omtrent de verzendkosten kunt u vinden onder 'Verzenden & retourneren' in de webshop.
  • Webshop: Wanneer zal mijn pakje verzonden worden?
    Wij proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. De levertermijn binnen de Benelux bedraagt 1 à 4 werkdagen. Voor landen buiten de Benelux kan het tot maximum 7 werkdagen duren.
  • Webshop: Wat als mijn pakje niet arriveert?
    Gelieve ons te contacteren wanneer het pakje niet toegekomen is. Dit best via e-mail naar info@halvemaan.be of telefonisch op het nummer +32 50 444 225. 
  • Webshop: Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?
    Als consument heeft u het recht om af te zien van uw aankoop: dit moet binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het pakket gebeuren. Gelieve contact op te nemen met onze klantenservice via info@halvemaan.be.

    De kosten van de retournering en van het product worden teruggestort van zodra wij het pakketje ontvangen. Het product moet in de originele verpakking terug gestuurd worden en dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Een retourzending gebeurt op eigen risisco. 
  • Webshop: Is het veilig om met mijn kredietkaart te betalen?
    Om een veilige verwerking van uw betaling te garanderen, werken wij samen met het bedrijf Mollie. De transactie gebeurt rechstreeks tussen Mollie en de koper via een beveiligde website. Noch Huisbrouwerij De Halve Maan noch derden krijgen hierbij uw kaartnummer of informatie te zien. Mollie verifieert de geldigheid van uw kaart, het kaartnummer en de toegangsrechten. Hierdoor krijgen wij melding wanneer de betaling in orde is. 
  • Webshop: Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na betaling. Wat nu?
    Wanneer u binnen enkele minuten na bestelling nog geen bevestigingsmail ontvangen heeft, kan onze e-mail mogelijks in uw spambox terechtgekomen zijn. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op via e-mail op info@halvemaan.be of telefonisch via +32 50 444 225.
  • Organiseren jullie ook privé rondleidingen?
    Voor groepen van 20 personen of meer voorzien we sowieso een privé gids. Mocht de groep uiteindelijk met minder zijn, zullen we wel nog steeds 20 personen moeten aanrekenen, maar dit kan dan wel aan het groepstarief (€11 per persoon), men krijgt uiteraard ook 20 biertjes aangeboden.

    Om een privé-rondleiding te boeken dient u ons per e-mail te contacteren op info@halvemaan.be.

     
  • Tot wanneer kan ik mijn reservatie annuleren zonder enige vergoeding te moeten betalen?
    Dit kan tot zeven dagen voor de geboekte datum.
  • Is er mogelijkheid tot gratis wifi?
    Er is wifi aanwezig. U kunt verbinding maken met het netwerk HalveMaanfreeWifi; geen wachtwoord vereist.
  • Hoe lang duurt de rondleiding en waar wordt mijn degustatie geserveerd?
    De klassieke rondleiding duurt 45 minuten. Aansluitend krijgt u een Brugse Zot Blond aangeboden in de brasserie.

    De XL rondleiding start met het geleid bezoek van 45 minuten, daarna volgt een degustatie van 3 verschillende bieren in de kelder van de brouwerij.

     
  • Mogen honden mee op rondleiding en zijn ze toegelaten in de brasserie?
    Helaas is het niet mogelijk om honden mee te nemen op rondleiding. De viervoeters zijn wel welkom in de brasserie! 
  • Is de brouwerij toegankelijk voor personen met een rolstoel?
    Helaas liggen enkel het terras en de giftshop op straatniveau. Om de brasserie zelf te bereiken zijn er 8 treden te nemen. De rondleiding is helaas niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers: er zijn zo'n 220 treden. Het betreft een oud gebouw en het is helaas niet altijd mogelijk om de nodige aanpassingen te maken.
  • Is het belangrijk om het tijdstip van mijn reservatie aan te houden?
    Daar de rondleidingen stipt van start gaan, vragen we om zich altijd 10 minuten op voorhand aan te melden in onze giftshop. 
  • Is er mogelijkheid tot het volgen van een rondleiding in een andere taal dan de standaardtalen Nederlands, Frans en Engels?
    Bij privé-rondleidingen kan er op voorhand optioneel ook een Duitstalige gids aangevraagd worden. 
  • Wat is de prijs van een brouwerijbezoek?
    De prijs van de klassieke rondleiding is €12 per persoon. Indien u de tickets online koopt, krijgt u een korting en betaalt u slechts €11 per persoon.

    Voor kinderen gelden de volgende tarieven:
    0-5 jaar: gratis (geen drankje inbegrepen)
    6-12 jaar: € 6 per kind (softdrink inbegrepen)
    +12 jaar: € 12 per kind (Brugse Zot of softdrink inbegrepen) 

    De XL rondleiding kost €21 per persoon.  
  • Gaan kinderen en volwassenen mee op dezelfde rondleiding?
    Kinderen en volwassen gaan mee op dezelfde rondleiding.

    We passen de volgende kindertarieven toe:
    0-5 jaar: gratis (geen drankje inbegrepen)
    6-12 jaar: 6 euro per kind (softdrink inbegrepen)
    +12 jaar: 12 euro per kind (Brugse Zot Blond of softdrink inbegrepen)
  • Is er mogelijkheid tot het degusteren van een frisdrank in plaats van een Brugse Zot blond?
    Voor kinderen is er altijd een non-alcoholisch drankje inbegrepen. Volwassenen kunnen er ook voor kiezen om een non-alcoholisch drankje te nuttigen in plaats van een Brugse Zot Blond. 
  • Voorzien jullie ook gerechten voor mensen met bepaalde dieetrestrcities (vegetarisch, veganisitisch, glutenvrij, lactosevrij, allergieën, etc)?
    De chefs zullen altijd hun best doen om een aangepast gerecht te serveren. Ter plaatse kunt u gerust een van onze zaalmedewerkers vragen naar de mogelijkheden.
  • Kan ik mijn degustatie bij de rondleiding veranderen van een blond bier naar een donker bier?
    In principe kan dit niet. U kan natuurlijk altijd na de rondleiding en de degustatie van de Brugse Zot Blond, een Brugse Zot Dubbel of één van onze andere bieren nuttigen. 
  • Wie kan ik het best raadplegen bij problemen met mijn reservatie?
    In dit geval kunt u het best mailen naar info@halvemaan.be,  mocht uw vraag hier niet uitgeschreven staan. 
  • Dient er een vergoeding betaald te worden wanneer het afgesproken aantal personen niet nagekomen wordt?

    Gelieve ons het aantal personen altijd op voorhand door te geven. Wanneer u het niet zeker weet, is dit geen probleem, dan kiezen we voor het aantal waarvan u zeker bent. Als er uiteindelijke op de dag zelf een persoon afvalt, rekenen wij ter plaatse een vergoeding van €5 aan.

  • Waar kan ik mijn auto parkeren?
    Wij hebben geen eigen parking, maar er zijn verschillende parkeermogelijkheden in de buurt:
    - Site Oud Sint-Jan in Zonnekemeers (op 200m van de Huisbrouwerij)
    - Interparking Katelijne in de Katelijnestraat (naast Novotel)

    http://prod.interparking.be/nl-BE/find-parking/Katelijne/
    - Interparking Station (op 10 minuten wandelafstand)
    http://prod.interparking.be/nl-BE/find-parking/Station/
     
  • Hoe ziet een brouwerijbezoek er uit?
    De reis begint in de huidige brouwzaal waar het 'edele nat' gebrouwen wordt. De tocht gaat verder langs het museum en de vele verdiepingen met brouwinstallaties die de laatste eeuwen gebruikt werden door deze brouwersfamilie, die al aan de zesde generatie toe is. Eens boven heb je een uniek panoramisch uitzicht over Brugge. Wanneer je enkele ketels en tonnen verder weer beneden komt, word je beloond met een ongefilterde Brugse Zot Blond in de brasserie!

Bezoek ook